Miały zniechęcać, a (czasem) zachęcają
17 stycznia 2014, 16:55W pewnych sytuacjach ostrzeżenia umieszczane na potencjalnie niebezpiecznych produktach, np. papierosach, mogą sprzyjać, a nie zapobiegać zakupowi.
Miliard w Watsona
9 stycznia 2014, 10:39IBM zwiększa wysiłki zmierzające do komercjalizacji produktów marki Watson. Błękitny Gigant powołał do życia Watson Business Group, w którą zainwestuje miliard dolarów, a w ramach tej kwoty 100 milionów dolarów zostanie przeznaczonych na rozwój nowo powstałych firm tworzących aplikacje dla chmury Watson Developer
Podczas testowania tuszów króliki zastąpią pierwotniaki
3 stycznia 2014, 13:47Wiele wskazuje na to, że koniec testowania tuszu do rzęs na królikach jest już bliski. Naukowcy z Uniwersytetu w Liverpoolu wytypowali bowiem 2 gatunki pierwotniaków, których wzrost po umieszczeniu w komorze z kosmetykiem wskazuje na jego potencjalną toksyczność.
Ciężarne nie muszą unikać orzeszków ziemnych
27 grudnia 2013, 14:10Alergie na orzeszki ziemne i orzechy drzewne są rzadsze u dzieci kobiet, które jadały je w czasie ciąży.
Negatywny horoskop może nasilać uleganie pokusom
12 grudnia 2013, 14:21Ludzie, którzy wierzą, że mogą zmienić swoje przeznaczenie, po przeczytaniu negatywnego horoskopu częściej angażują się w impulsywne zachowania.
Myślenie o czasie zmniejsza skłonność do oszukiwania
10 grudnia 2013, 12:42Zastosowanie primingu (zwiększenia prawdopodobieństwa wykorzystania przez człowieka danej kategorii poznawczej poprzez wcześniejsze wystawienie go na działanie bodźca zaliczanego do tej kategorii) słowami dotyczącymi pieniędzy podwyższa, a wyrazami dot. czasu zmniejsza prawdopodobieństwo oszukiwania.
HTC wciąż w nienajlepszej kondycji
6 listopada 2013, 13:08Niedawna gwiazda rynku smartfonów, tajwańska firma HTC, wciąż przeżywa kłopoty. W III kwartale bieżącego roku koncern zanotował wpływy w wysokości 1,58 miliarda USD i stratę rzędu 102 milionów USD. W trzecim kwartale obroty firmy zmniejszyły sie o 33,5% w porównaniu z II kwartałem i o 33% w porównaniu z III kwartałem 2012 roku
Popcorn sabotuje efekt kinowej reklamy
15 października 2013, 13:04Jedzenie popcornu w kinie uodparnia nas na wpływ reklam. I nie chodzi tu o zwykłe rozproszenie. Zwykle gdy pojawia się nazwa produktu/marki, nasze usta i język automatycznie zaczynają ćwiczyć wymowę (zaczyna się trening bezgłośnej artykulacji), lecz wg zespołu z Uniwersytetu w Würzburgu, żucie przekąski zaburza ten proces.
Apple najbardziej wartościową marką świata
30 września 2013, 10:13Apple jest najbardziej wartościową marką na świecie. Koncern z Cupertino pokonał Coca-Colę, która przez 13 lat znajdowała się na czele listy przygotowywanej co roku przez firmę konsultingową Interbrand
Nokia zarobi na patentach i wróci na rynek?
4 września 2013, 11:11Pozbycie się przez Nokię wydziału produkcji telefonów komórkowych wiąże się z pewną, zwykle pomijaną, zmianą na rynku mobilnym. Microsoft nie tylko kupi dział produkcji, ale również zapłaci 1,6 miliarda euro za 10-letnią licencję na wykorzystywanie patentów Nokii. Portfolio fińskiej firmy jest uznawane za jedno z najlepszych w przemyśle. Teraz może ona nie tylko zająć się licencjonowaniem patentów, ale również ściganiem za ich naruszenie