
By konsumenci byli lojalni wobec marki, trzeba ich wcześniej przestraszyć
7 lutego 2014, 10:06Konsumenci przylgną do produktu, by się uspokoić, jeśli oglądają straszne filmy w samotności. Odkrycie psycholog z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej przeczy normom przemysłu reklamowego, zgodnie z którymi w porównaniu do innych gatunków filmowych, w horrorach lokowanie produktu jest stosowane na znacznie mniejszą skalę.

Sony chce się pozbyć pecetów?
5 lutego 2014, 09:48Dziennik japońskiej giełdy Nikkei doniósł, że Sony ma zamiar pozbyć się wydziału produkcji komputerów osobistych. Koncern chce go podobno sprzedać za 490 milionów dolarów

Miały zniechęcać, a (czasem) zachęcają
17 stycznia 2014, 16:55W pewnych sytuacjach ostrzeżenia umieszczane na potencjalnie niebezpiecznych produktach, np. papierosach, mogą sprzyjać, a nie zapobiegać zakupowi.

Miliard w Watsona
9 stycznia 2014, 10:39IBM zwiększa wysiłki zmierzające do komercjalizacji produktów marki Watson. Błękitny Gigant powołał do życia Watson Business Group, w którą zainwestuje miliard dolarów, a w ramach tej kwoty 100 milionów dolarów zostanie przeznaczonych na rozwój nowo powstałych firm tworzących aplikacje dla chmury Watson Developer

Podczas testowania tuszów króliki zastąpią pierwotniaki
3 stycznia 2014, 13:47Wiele wskazuje na to, że koniec testowania tuszu do rzęs na królikach jest już bliski. Naukowcy z Uniwersytetu w Liverpoolu wytypowali bowiem 2 gatunki pierwotniaków, których wzrost po umieszczeniu w komorze z kosmetykiem wskazuje na jego potencjalną toksyczność.

Ciężarne nie muszą unikać orzeszków ziemnych
27 grudnia 2013, 14:10Alergie na orzeszki ziemne i orzechy drzewne są rzadsze u dzieci kobiet, które jadały je w czasie ciąży.

Negatywny horoskop może nasilać uleganie pokusom
12 grudnia 2013, 14:21Ludzie, którzy wierzą, że mogą zmienić swoje przeznaczenie, po przeczytaniu negatywnego horoskopu częściej angażują się w impulsywne zachowania.

Myślenie o czasie zmniejsza skłonność do oszukiwania
10 grudnia 2013, 12:42Zastosowanie primingu (zwiększenia prawdopodobieństwa wykorzystania przez człowieka danej kategorii poznawczej poprzez wcześniejsze wystawienie go na działanie bodźca zaliczanego do tej kategorii) słowami dotyczącymi pieniędzy podwyższa, a wyrazami dot. czasu zmniejsza prawdopodobieństwo oszukiwania.

HTC wciąż w nienajlepszej kondycji
6 listopada 2013, 13:08Niedawna gwiazda rynku smartfonów, tajwańska firma HTC, wciąż przeżywa kłopoty. W III kwartale bieżącego roku koncern zanotował wpływy w wysokości 1,58 miliarda USD i stratę rzędu 102 milionów USD. W trzecim kwartale obroty firmy zmniejszyły sie o 33,5% w porównaniu z II kwartałem i o 33% w porównaniu z III kwartałem 2012 roku

Popcorn sabotuje efekt kinowej reklamy
15 października 2013, 13:04Jedzenie popcornu w kinie uodparnia nas na wpływ reklam. I nie chodzi tu o zwykłe rozproszenie. Zwykle gdy pojawia się nazwa produktu/marki, nasze usta i język automatycznie zaczynają ćwiczyć wymowę (zaczyna się trening bezgłośnej artykulacji), lecz wg zespołu z Uniwersytetu w Würzburgu, żucie przekąski zaburza ten proces.