Popcorn sabotuje efekt kinowej reklamy

15 października 2013, 13:04

Jedzenie popcornu w kinie uodparnia nas na wpływ reklam. I nie chodzi tu o zwykłe rozproszenie. Zwykle gdy pojawia się nazwa produktu/marki, nasze usta i język automatycznie zaczynają ćwiczyć wymowę (zaczyna się trening bezgłośnej artykulacji), lecz wg zespołu z Uniwersytetu w Würzburgu, żucie przekąski zaburza ten proces.



Apple najbardziej wartościową marką świata

30 września 2013, 10:13

Apple jest najbardziej wartościową marką na świecie. Koncern z Cupertino pokonał Coca-Colę, która przez 13 lat znajdowała się na czele listy przygotowywanej co roku przez firmę konsultingową Interbrand


Nokia zarobi na patentach i wróci na rynek?

4 września 2013, 11:11

Pozbycie się przez Nokię wydziału produkcji telefonów komórkowych wiąże się z pewną, zwykle pomijaną, zmianą na rynku mobilnym. Microsoft nie tylko kupi dział produkcji, ale również zapłaci 1,6 miliarda euro za 10-letnią licencję na wykorzystywanie patentów Nokii. Portfolio fińskiej firmy jest uznawane za jedno z najlepszych w przemyśle. Teraz może ona nie tylko zająć się licencjonowaniem patentów, ale również ściganiem za ich naruszenie


Miesięczne odliczanie do nowego logo Yahoo!

8 sierpnia 2013, 12:59

Czwartego września Yahoo! zaprezentuje swoje nowe logo. Do tego czasu przez miesiąc pojawiać się będą kolejne wersje znaku. Można je zobaczyć m.in. na stronie głównej internetowego giganta, na platformie mikroblogowej Tumblr czy na profilu na Facebooku.


Luksusowe odstraszanie rywalek

31 lipca 2013, 11:53

Kobiety posługują się markowymi produktami, by odstraszyć rywalki. Za pomocą torebki Louisa Vuittona czy okularów przeciwsłonecznych Prady podświadomie komunikują innym paniom, że mężczyzna, z którym tworzą romantyczny związek, należy do nich i tylko do nich.


Skojarzenia ze śmiercią pozwalają na wymyślanie śmieszniejszych żartów

3 lipca 2013, 06:28

Po zastosowaniu primingu związanego ze śmiercią ludzie mają bardziej kreatywne podejście do humoru.


Ciemność uwalnia i sprzyja kreatywności

21 czerwca 2013, 06:35

Przygaszając światła, można zwiększyć poziom kreatywności.


Widoki z ojczystego kraju utrudniają mówienie w języku obcym

20 czerwca 2013, 11:54

Oglądanie zdjęć kojarzonych z domem i ojczystym krajem sprawia, że trudniej posługiwać się językiem obcym.


Porsche stawia na hybrydy

17 maja 2013, 08:24

Porsche już od pewnego czasu wykorzystuje w swoich samochodach inne napędy niż tylko silniki benzynowe. Sprzedaje hybrydowe wersje Cayenne'a i Panamery, zaoferowała też Cayenne z silnikiem diesla. Teraz firma ogłosiła, że wszystkie modele jej samochodów będą miały swoje wersje hybrydowe


Ekologiczny efekt halo

3 kwietnia 2013, 13:53

Zespół z Laboratorium Żywności i Marki Uniwersytetu Cornella ukuł termin "ekologiczny efekt halo", gdyż etykieta ze słowem "organiczny" oddziałuje nie tylko na ocenę właściwości prozdrowotnych produktu, ale i na postrzeganie smaku, kaloryczności oraz wartości.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy